GEANNULEERD Composities van Bach, Leclair en Hotteterre
Koepelkerk Jansplein 60, Arnhem, NederlandWegens het coronavirus hebben wij dit concert helaas moeten annuleren. Wilbert Hazelzet - fluit Jacques Ogg - klavecimbel
GEANNULEERD Beethoven, Sonate 4 en 5 “Frühlingsonate”
Koepelkerk Jansplein 60, Arnhem, NederlandIn verband met de maatregelen omtrent Conona hebben wij dit concert helaas moeten annuleren. Rémy Baudet – viool en Riko Fukuda – fortepiano
Balbastre en andere 18de eeuwse componisten
Koepelkerk Jansplein 60, Arnhem, NederlandUrsula Dütschler – Klavecimbel solo
NB: Voor dit concert volgen wij de richtlijnen van het RIVM. Daarom is het aantal plaatsen beperkt en moeten wij gebruik maken van kaartverkoop.
Kaarten à €10,- per persoon kunnen niet aan de deur maar alléén vooraf worden gekocht.
[Geannuleerd] “Maria, dolce Maria” met composities van Caccini, Merula, Monteverdi
Koepelkerk Jansplein 60, Arnhem, NederlandUpdate 14 oktober 2020: Helaas hebben wij dit concert moeten annuleren wegens aangescherpte coronamaatregelen.
Alexander Consort met solist Robbert Muuse
Koepelkerk Jansplein 60, Arnhem, NederlandProgramma: - J.S. Bach Air - J.S. Bach BWV 82 ‘Ich habe genug’ - G.F. Händel Opus 6: nr. 4 - J.S. Bach BWV 159: bas aria en slotkoraal Door het Alexander Consort met als solist: Robbert Muuse, bas- bariton. Er is dus geen zangkoor: het koraal wordt gespeeld door het orkest: 5 strijkers, orgel … Lees verder Alexander Consort met solist Robbert Muuse
Van Bach tot Bizet door Dirk Luijmes
Koepelkerk Jansplein 60, Arnhem, NederlandStichting Muziekkoepel Arnhem organiseert het volgende concert in de Koepelkerk aan het Jansplein te Arnhem op: Zaterdag 18 september 2021, van 13.30 tot 14.30 uur. Van Bach tot Bizet door Dirk Luijmes, De Harmoniumspeler des Vaderlands
“Maria, dolce Maria” Wendy Roobol, sopraan en Arjen Verhage, theorbe
Koepelkerk Jansplein 60, Arnhem, NederlandDe hoeveelheid 17 e -eeuwse muziek over Maria is nauwelijks te bevatten. Uiteraard zijn er veel Maria-hymnes en andere stukken voor liturgisch gebruik, maar niet zelden was ze ook een inspiratie voor componisten om een meer menselijke kant van haar te laten zien. Sopraan Wendy Roobol is met haar warme, flexibele en heldere stemgeluid, een zangeres wier repertoire zich uitstrekt van de vroege barok tot hedendaagse muziek.
Anne-Linde Visser en Evan Buttar: Twee eeuwen Cellomuziek
Koepelkerk Jansplein 60, Arnhem, NederlandVan de eerste canon voor twee cello’s van de Italiaan Domenico Gabrielli tot aan de virtuoze muziek van de Franse cellist Auguste Franchomme. Alle muziek op dit programma is gecomponeerd door beroemde cellisten die belangrijk waren voor de ontwikkeling van de cello.
Anne-Linde Visser en Evan Buttar studeerden allebei barokcello aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag en speelden sindsdien met gerenommeerde orkesten, zoals de Nederlandse Bachvereniging en Collegium 1704.
Florens Ensemble: Virtuoze 17e eeuwse muziek
Koepelkerk Jansplein 60, Arnhem, Nederland“An instrumental songbook”
In Shakespeares tijd was het en vogue in Engeland om verschillende soorten muziekinstrumenten met elkaar te combineren. Het Florens Ensemble wekt dit gebruik weer tot leven in het programma ‘An Instrumental Songbook’.
De zelfs in onze tijd nog populaire liederen van John Dowland vormen de kern van het programma, waarbij de bijzondere combinatie van instrumenten met darmsnaren (harp) en metalen snaren (klavecimbel) verkend wordt. Daarnaast speelt de dulciaan een grote rol als virtuoos solo instrument. Dit bijzondere basinstrument, voorloper van de moderne fagot, komt tot klinken in muziek van onder andere Bartolome’ Selma y Salaverde, zelf in zijn tijd een gevierd dulciaan speler.
Kim Stockx: Dulciaan en blokfluit
Emma Huijsser: Barokharp en blokfluit
Edoardo Valorz: Klavecimbel en orgel
Rémy Baudet en Riko Fukuda: Mozart en Beethoven sonates
Koepelkerk Jansplein 60, Arnhem, NederlandEén toonsoort, twee werelden. In KV 377 schrijft Mozart zoals vaak, blijmoedig en energiek alsook ietwat melancholisch.
Beethoven schreef na z’n eerste vier vioolsonates, die in die tijd nogal bizar werden gevonden, doelbewust deze lyrische Frühlingssonate, een ode aan de Schoonheid.
Dit concert is tot stand gekomen i.s.m. het Beethoven Festival Zutphen.